driften som dödar

ingenting förändras sa hon och gick
hon lämnade mig med skam upp till knäna
kvicksanden började dra ned mig
men det fanns ingen väg därifrån
repet som knutit mig och henne tillsammans
hade hon kapat i besvikelsen
i skammen drunknar jag och i skammen förstår jag
ingenting med mig förändras
för när en parasit föds
så växer den sig bara större
och när allt handlar om att fylla ett bekräftelsebehov
så hamnar relationer och vänskap på sidan
du tror att du har det så svårt skrek hon till mig
men hur lätt är det egentligen
att slita stycken av sig själv
för att mata ett monster som bor inne inuti mig
nej lilla fjäril det är inte så lätt
men som att du någonsin skulle förstå
när du inte ens vill lyssna
på något du kallar ursäkter
som jag kallar förklaring
på ett destruktivt levnadssätt


men det förstår inte du lilla fjäril
flyg flyg lilla fjäril flyg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0