det här

R
Jag hatar ensamhet. Jag hatar den här ensamheten.
Det är som allra värst på natten. Det går inte att fokusera tankarna.
Förstår du inte
vad jag menar?
 
L
Du måste lära dig att vara själv. Eller iallafall att inte känna dig ensam.
Jag vet inte. Men jag tycker iallafall att du överdriver.
Vad kommer det härifrån egentligen?

R
Inte vet jag. Jag hatar det bara.
Mår illa. Vill bara höra någons röst.
Se en film med någon. Allt för att slippa den här psykiska tortyren.
Jag förstår inte hur vissa vill "ha tid" för sig själva. Det är ju det värsta som finns.
 
L
Jag tror jag vet vad det här handlar om. Vad det handlar om egentligen.
När andra berättar om sin gemenskap så mår du illa.
Nu när jag tänker efter så har jag sett ett uttryck av avsmak i ditt ansikte.
Du hatar alla andras gemenskap, men värderar din egen högre.
Någonting som du måste lära dig, är att du är inte huvudpersonen i livet.
Låt andra leva sitt liv på sitt sätt och försök inte att leva upp till dem.
Du idoliserar dem och försöker efterlikna dem.
Det funkar inte riktigt så.
 
R
Jag vet inte vad du pratar om. Ska jag vara ärlig så skiter jag i det.
Allt jag vill är att aldrig mer vara ensam.
 
L
Lyssna på dig själv. Det där är så extremt löjligt.
 
R
Men det stämmer ju.
 
L
Det här är bara nån slags fas i ditt liv.
 
R
Kan den bara ta slut isåfall?
 
L
Det fungerar inte riktigt så. Faser har övergångar.
Dessa övergångar kallas FÖRÄNDRING och det är ju någonting som du uppenbarligen har svårt för.
Ifall du vill ha en annorlunda tillvaro så måste du börja ändra på dig själv.
 


(???????????????)
(går ju inte)
(älskar ju henne)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0