rök ur ögonen

F
...och svårare än så var det inte.
Haha. Älskar det här singellivet.
Inga krav
. Inga regler.
Jag skapar mina egna regler.
Nu kan ju du passa på också!
Hon har ju dragit och kommer hem om hundra år.
 
G
Fast jag vet inte riktigt om jag vill det.
 
F
Vadå, vad menar du?
Nu kommer det ju bli som förut!
Du och jag, de mest fria människorna i världen.
 
G
Jag har gjort så mycket dumma saker redan.
Sedan när jag tänker på det såhär i efterhand så vet jag inte om det var värt det.
Eller förresten kanske inte dumma saker.
Men onödiga. Onödiga saker som fan.
 
F
Alltså jag fattar inte.
Att vara singel och träffa tjejer hit och det är ju mycket enklare.
 
G
Men varför ska det vara så enkelt då?
Och är det egentligen så man vill ha det?
Jag känner att jag börjar växa ifrån det där.
 
F
Men...
 
G
Vet du vad det bästa med henne som jag nästan varit tillsammans nu är?
Alla sidor som jag älskar med mig själv har hon plockat fram.
På samma sätt som jag tycker om henne så tycker jag även om mig själv.
Jag tycker om mig själv mer nu än förut.
 
Och en annan sak. Förut när jag rent ut sagt låg runt en massa så var det tvärtom.
Då plockade de tjejerna fram mina negativa sidor.
Då kunde jag inte uppskatta mig själv utan jag såg bara allt det negativa.
Det där finns inte längre nu och jag tycker det är så skönt.
 
F
Ja,okej det kanske stämmer, men hon ska ju ändå åka bort.
 
G
Det spelar ingen roll.
Det känns som det är värt att vänta på.
 
F
Du kommer dö av ensamt.
Häng med ut istället som vi gjorde förut.
 
G
Vill du veta en sak F?
Jag tror nästan att du är mer ensam eftersom du måste träffa olika människor hela tiden.
Allt det gör du för att ignorera hur ensam du faktiskt är.
Du pratar om frihet och kravlösa förhållanden.
Det är bara skit.
Kan du inte se det?
 
F
Jag vet inte.
Alltså det finns ju en men hon...nä. Det är bara en massa problem.
Lite anledningen till att jag gillar henne är också att jag vet att det aldrig kommer bli vi.
 
G
Det där är det dummaste jag hört
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(fast samtidigt så är det kanske det vackraste jag hört)
(fast)
 
(fast)
(sånt existerar ju inte riktigt)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0