Vad vi sa till varandra

och hon sa till mig
min kära kära bildkompositör
jag har aldrig känt mig vacker
men genom dina melodier
genom din pulserade rytm
så är jag refrängen i din sång
se där jag slänger mitt silkesspunna hår
där finns spåren av dina penseldrag
eller se hur ljuset mina händer
blir till en lykta i ett rum
jag vet att du älskar att se
och jag älskar att du ser mig
att du valde mig
i din bildkomposition
 
och jag sa till henne
min kära kära bilddansös
hur kunde jag valt någon annan än dig
det fanns aldrig någon vackrare
och ingen har lättheten i stegen som du
hur ditt leende och dina ögon
kan frysa ögonblick i en bild
hur de kan göra känslan evig
för alla att nån gång ta del av
jag älskar att se
hur dina slutna ögonlock
bildar en mur av smärta
eller hur dina förvridna ansiktsdrag
förmedlar en smak av skam
men det är just ditt lidande
som är din stora skönhet
 
och vi sa till varandra
i en perfekt komposition
att vi bildar en sån fruktansvärt vacker
molnformation

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0