Jag är inte så mycket äldre

jag är äldre
men är jag så mycket äldre än då
du vet när jag talade om framtiden
och hur rent allt skulle vara
minns du mig då
eller så kanske du inte minns mig
fanns du där då
eller var vi båda yngre då
men jag är inte så mycket yngre längre
 
jag är inte tonårsångesten.
 
Och på något sätt känns det väldigt befriande att skriva så.
 
men det finns alltid tankar
duvet
tankarna om ondskan
den där ondskan
som vi skapar för
oss sjävla
oskyldiga vi
oskyldiga vi
 
vi.
 
kan vi hitta tillbaka till det vi hade
duvet
det där förhållandet
där du älskade mig
och jag älskade mig
 
snälla 
snälla
 
ta mig tillbaka
 
 
 
 
 
 
Jag lovar att försöka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0